Monday, January 10, 2011

نقض حقوق بشر -- 2011 ژانویه 4

يك مرد در ملاء عام اعدام شد
خبرگزاري فارس: لحظاتي قبل محكوم به قصاص در پرونده قتل ميدان كاج سعادت آباد به دار مجازات آويخته شد.
يعقوب جوان 32 ساله كه مرد جواني را در يك درگيري خونين در جلوي چشم ده‌ها نفر از شهروندان به قتل رسانده بود سحرگاه امروز ساعت 6:16 دقيقه با حضور جمعي از مردم براساس حكم دادگاه به دار مجازات آويخته شد. (خبرگزاري فارس – 15/10/89)

حكم 74 ضربه شلاق قاتل پرونده سعادت‌آباد اجرا شد و فردا نيز اعدام ميشود!
قاضي واحد اجراي احكام دادسراي جنايي گفت: حكم شلاق قاتل پرونده سعادت‌آباد روز گذشته اجرا شد.
عصمت‌الله جابري قاضي واحد اجراي احكام دادسراي جنايي تهران اظهار داشت: حكم شلاق قاتل پرونده سعادت‌آباد روز گذشته اجرا شد.
گفتني است، يعقوب با حكم دادگاه بابت قدرت‌نمايي با چاقو به تحمل 74 ضربه شلاق محكوم شده بود.
قرار است حكم قصاص نيز صبح فردا در محل وقوع حادثه (سعادت‌آباد) اجرا شود. (خبرگزاري فارس – 14/10/89)

اهمال نابخشودني اولياء زندان اوين درباره محسن دگمه چي
محسن دکمه چي، بازاري زنداني که از مدتي پيش دچار وضعيت وخيم جسماني شده و مقامات زندان وي را به “تمارض” متهم مي کردند، اکنون مشخص شده است، دل دردهاي مداوم وي، بدليل ابتلا به نوعي سرطان بوده.
اهمال و بي توجهي مسئولين زندان اويـــن، سبب پيشرفته شدنِ اين بيماري در وي شده است.محسن دکمه چي از بازاريان تهران است، که بدليل کمک مالي به خانواده هاي زندانيان سياسي، بيش از ۱۵ ماه است در زندان اوين به سر مي برد.
به گزارش جرس، اين زنداني سياسي، چند ماهي بود که دل دردهاي مداوم داشت و مقامات زندان از پيگيري و توجه به وضعيت وي و انتقال به بيمارستان خودداري مي کردند، تا اينکه بر اثر بالا گرفتن درد هاي وي و حاد شدنِ وضعيت، با انتقال ديرهنگامِ وي به بيمارستان، پزشکان اعلام کردند وي دچار سرطان بسيار پيشرفته شده و از معالجه وي قطع اميد شده است.
اين گزارش خاطرنشان کرد مقامات زندان کماکان از اعطاي مرخصي کوتاه مدت به وي خودداري کرده و اين زنداني سياسي مجددا به بند بازگردانده شده است. (جرس – 14/10/89)

عدم رسيدگي به بيماران زن در زندان رجايي شهر کرج
علي رغم شيوع سريع آنفولانزاي نوع آ در زندان رجايي شهر کرج مسئولين زندان اقدام جدي براي ممانعت از آن انجام نداده اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، با گذشت بيش از سه هفته از شيوع آنفولانزا نوع (A) مسئولين زندان تنها با تزريق واکسن اقدامات پيشگيري را انجام داده اند و از سوي ديگر با پخش کردن بيش از 50 زنداني مبتلا به ويروس در بند زنان زندان رجايي شهر خطر ابتلاي مجدد زندانيان به اين ويروس کماکان باقي است.
گفتني است اين بيماران از سوي ساير همبنديان خود به اتاق ها راه داده نمي شوند و در راهروها و سالن کثيف زندان به صورت فجيع رها شده اند و هيچ کس به بيماري اين زنان رسيدگي نمي کند.
علائم اين بيماري در خانم مهوش ثابت زنداني وجداني و از رهبران اقلييت ديني بهايي که در بند زنان نگهداري مي شود ديده شده است. (هرانا – 14/10/89)

بيخبري از وضعيت حسن جولاني، دانشجوي نخبه دانشگاه تهران
حسن جولاني نابغه رياضي و شاگرد اول دانشگاه دانشكده رياضي دانشگاه تهران كه تاكنون ١٢ مقاله بين المللي نوشته است، از روز ١١ آبان ماه امسال که توسط ماموران لباس شخصي درخيابان ١۶آذر (درب غربي دانشگاه) ربوده شده، تا کنون در وضعيت نامشخصي به سر مي برد.
به گزارش دانشجو نيوز، اين دانشجوي نخبه که از ۴ دانشگاه برتر رياضي جهان دعوت نامه دارد، پيش از اين يك بار در تاريخ ۱۶ آذر سال ۸۸ دستگير و بعداز ۴ ماه اسارت آزاد شده بود.
گفتني است که حسن جولاني که در مقطع کارشناسي ارشد تحصيل ميکرد، تاکنون بارها از طرف وزارت اطلاعات مورد تهديد وآزار قرار گرفته بطوريکه مانع امتحان او براي ادامه تحصيل در رشته دكتراي رياضي شدند. (دانشجو نيوز – 14/10/89)

ضرب و شتم آرش صادقي در بند 209
آرش صادقي دانشجوي محروم از تحصيل دانشگاه علامه پس از ضرب و شتم و تحمل 4 روز انفرادي به بند 350 منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاري مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران"هرانا" بازجويان وزارت اطلاعات اين زنداني را به شدت مورد ضرب و شتم و بدرفتاري قرار دادند به طوري که با وضعيت وخيمي به بند 350 زندان اوين منتقل شده است. (هرانا – 14/10/89)

استاندار تهران: با مسيحيان تبشيري به شدت برخورد مي‌شود
مرتضي تمدن، استاندار تهران با مقايسه مسيحيان تبشيري با وهابيت و طالبان، از آئين آنها با عنوان يک «جريان منحرف و فاسد» در مسيحيت نام برده و از بازداشت رهبرانشان و نيز برخورد شديدتر با آنها خبر داده است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ايرنا، مرتضي تمدن روز سه‌شنبه گفته است که «انواع و اقسام فرق کاذب، انحرافي و فاسد در حوزه اعتقادي ما دندان تيز کرده‌اند» و در برخي مناطق فعاليت مي‌کنند.
وي هم‌چنين اظهار داشته است: «يکي از اين جريانها، جريان فاسد و منحرفي است که افکار خود را تحت لواي فعاليتهاي تبشيري و از طريق محافل فرهنگي که در انگليس داير است ترويج مي‌دهد».
استاندار تهران هم‌چنين با مرتبط دانستن «فعاليتهاي تبشيري» در ايران با «تهاجم نظامي و فرهنگي انگلستان» به ايران از برخورد با مبشران مسيحي در استان تهران خبر داده و گفته است: «سران اين جريان در استان تهران به دام افتاده‌اند و شمار بيشتري نيز در آينده نزديک دستگير خواهند شد». (ايرنا, سايت راديو فردا- 14/10/89)

بيش از شصت تن از شهروندان مسيحي در ايران بازداشت شدند
از سوي منابع غير رسمي  گفته شده افرادي (مسحياني) كه تاكنون به وزارت اطلاعات احضار و يا توسط ماموران لباس شخصي در منازلشان بازداشت شده اند تاكنون بيش از ۶۰ نفر بوده اند. بازداشت شدگان عموما از تهران و برخي شهرهاي ايران گزارش شده است كه بر خي از اين افراد پس از بازجويي و تعهد موقتا آزاد شده اند.
جامعه بزرگ مسيحيان ايران در روزهاي كريسمس و سال نوي ميلادي امسال زير فشارهاي  زيادي از سوي مقامات امنيتي جمهوري اسلامي  قرار گرفته است . سيد علي خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي در مورخه( ۱۹ اكتبر ۲۰۱۰) در سفر اخيرش به شهر مذهبي قم ايشان براي اولين بار در سخنراني هاي خود نسبت به رشد و گسترش كليساهاي خانگي هشدار داد . (هرانا – 14/10/89)

No comments:

Post a Comment