Sunday, November 14, 2010

بيانيه "شوراي دفاع از حق تحصيل" دربارۀ بازداشت فعالين دانشجويي در آستانه ي ۱۶ آذر


دانشجو نيوز - در پي بازداشت ۴ تن از فعالين دانشجويي در هفته گذشته، "شوراي دفاع از حق تحصيل" با انتشار بيانيه اي اين دستگيري ها را محکوم کرده و از بانيان ميپرسد: "چه کسي گفته است که با دستگيري اين دانشجويان که تنها بخشي از ملت آگاه و معترض ايران هستند، فرياد هاي آزادي خواهانه جنبش دانشجويي در گلوها شکسته مي شود و اوضاع به کام شماخواهد شد؟"
به گزارش دانشجو نيوز، متن اين بيانيه به شرح زير است:
"علي قلي زاده دانشجوي ستاره دار محروم از تحصيل و عضو شوراي عمومي دفتر تحکيم وحدت در مشهد بازداشت شد."
خبر کوتاه است و تکراري، اما هر روز با نام تازه اي منتشر مي شود؛ ديروز مجيد دري بود و مجيد توکلي، مهديه گلرو بود و سيد ضياء نبوي و ... امروز علي قلي زاده، محسن برزگر علي رضا کياني و نخبه هاي ديگر اين ديار پاک.....
گويي قرار بر اين نهاده شده که به اين مسائل عادت کنيم! اما يک سوال اساسي در اين بين هويدا است، که بايد از بانيان اين حوادث پرسيد:
چه کسي گفته است که با دستگيري اين دانشجويان که تنها بخشي از ملت آگاه و معترض ايران هستند، فرياد هاي آزادي خواهانه جنبش دانشجويي در گلوها شکسته مي شود و اوضاع به کام شماخواهد شد؟
تعليق،محروميت از تحصيل و ستاره دار کردن به عنوان راهکارهايي که تاکنون از جانب حاکميت به نخبه گان اين مرز و بوم تحميل شده است گويي در خاموش کردن صداي جنبش دانشجويي بي اثر بوده است که اکنون و پس از گذشت بيش از يک سال از سرکوب گسترده مردم هنوز هم دانشجويان هدف اصلي سرکوب هستند.دانشجوياني که پيش از اين بارها طعم مهرورزي را چشيده بودند اينبار نيز در صف نخست سرکوب قرار دارند و البته به آن آگاهند و افتخار مي کنند.
زمان آن رسيده که حاکميت در راهبردهايش تجديد نظر کند، چرا که هيچ کدام از راه حل ها! به خاموشي منجر نمي شود. امروز قلي زاده ها ، دري ها ، گلرو ها ، بنوي ها در دانشگاه ها هزاران بار نکثير شده اند وصداي آزادي خواهي ايشان هزاران بار بلند تر شنيده مي شود.

"شوراي دفاع از حق تحصيل " به عنوان گروهي متشکل از دانشجويان ستاره دار و محروم از تحصيل، که امروز اکثر اعضاي اوليه ي آن در زندان هستند، ضمن محکوم کردن دستگيري هاي غير قانوني "علي قلي زاده" دانشجوي ستاره دار، علي رضا کياني دانشجوي مقطع کارشناسي ارشد دانشگاه مازندران، محسن برزگر دانشجوي محروم از تحصيل دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و محمد حيدر زاده فعال دانشجوي دانشگاه شهر کرد و از فعالين دانشجويي عضو دفتر تحکيم وحدت ( يک ترم تعليق با احتساب سنوات)، خاطرنشان مي کند که پروژه شکست خورده اختناق، که همه ساله در آستانه ي روز دانشجو با دستگيري فعالان سياسي و دانشجويي سعي در برقراري نظم پادگاني در دانشگاه ها دارد، اين بار نيز گسترده تر و رسواتر از هميشه سناريوهاي نخ نما شده خود را با خام دستي جاهلانه اجرا مي کند. اما فرياد حق طلبي را سکوتي نيست.
گمان مبر که به پايان رسيد کار مغان
هزار باده ي ناخورده در رگ تاک است

No comments:

Post a Comment