Sunday, November 14, 2010

صبا واصفي از تدريس محروم و از دانشگاه شهيد بهشتي اخراج شد

خبرگزاري هرانا - حقوق زنان: صبا واصفي، پژوهشگر، فعال حقوق بشر و جنبش زنان که از سال 85 تا کنون در دانشگاه شهيد بهشتي مشغول به تدريس بود صبح ديروز چهارشنبه 30 دي‌ماه از تدريس محروم و از دانشگاه اخراج شد.

صبا واصفي علاوه بر فعاليت حقوق بشر و فعاليت در جنبش زنان، پژوهشگر مركز تحقيقات زبان و ادبيات فارسي دانشگاه تربيت مدرس و فرهنگستان ادبيات فارسي است. وي به مدت سه‌سال به تدريس در دانشگاه شهيد بهشتي مشغول بود که اکنون با حکم اخراج مواجه گشت.

به گزارش مدرسه فمينيستي، صبا واصفي، سومين فعال جنبش زنان است که طي چند ماه گذشته از محل کارش اخراج مي شود و خبر آن به رسانه ها رسيده است.

همچنين اين عضو کميته گزارشگران حقوق بشر، در زمينه اعدام نوجوانان فعاليت‌هاي موثر و قابل توجهي انجام داده و مصاحبه‌ها و مقاله‌هاي بسياري را در اين زمينه و حوزه‌هاي ديگر حقوق بشر به رشته تحرير درآورده است.

موج اخراج از محيط کار، در چند ماه اخير گسترش بسيار يافته است. پيش از آن نرگس محمدي، از اعضاي کانون مدافعان حقوق بشر و از فعالان جنبش زنان، در 28 آبان ماه سال جار از کار اخراج شد.

سميرا صدري، عضو شوراي سياستگذاري سازمان دانش آموختگان ايران و از فعالان جنبش زنان نيز پس از هفت سال حضور بر سر کلاسهاي درس، از اوايل آذرماه سال جاري از تدريس در آموزش و پرورش محروم شد و از محل کارش اخراج گرديد.

No comments:

Post a Comment