Sunday, November 14, 2010

بيانيه فعالين دانشجويي دانشگاه مازندران در خصوص بازداشت عليرضا کياني

دانشجو نيوز- جمعي از فعالين دانشجويي دانشگاه مازندران با صدور بيانيه اي بازداشت علي رضا کياني دبير سابق انجمن اسلامي دانشگاه مازندران را محکوم کردند.
به گزارش دانشجونيوز، دانشجويان دانشگاه مازندران ضمن تاکيد بر ادامه مبارزات آزادي خواهانه جنبش دانشجويي، خواستار آزادي بي فيد و شرط دانشجويان بازداشتي اخير شده اند.
متن کامل اين بيانيه را در زير بخوانيد:
بازداشت عليرضا کياني دبير سياسي انجمن اسلامي دانشگاه مازندران توسط نيروهاي امنيتي بغض فروخفته در گلوي ما را دوباره شکست. يار دبستاني اي که نه چماق به دست گرفت، نه عربده کشيد و خامشي در برابر بيداد را هم برنگزيد. جرمش اين است که مي فهمد و زشتي و سياهي را بر نمي تابد.
بازداشت عليرضا کياني، به همراه سه تن ديگر از اعضاي دفتر تحکيم وحدت ـ محسن برزگر، علي قلي زاده و محمد حيدر زاده ـ در شرايطي صورت گرفت که طي هفته هاي اخير فشار هاي هميشگي بر جامعه دانشجويي، عملا تبديل به دخالت مستقيم و بيش از پيش نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي در جزيي ترين مسايل صنفي و علمي دانشگاه شده است. بي ترديد فضاي کنوني حاکم بر دانشگاه ها نمونه روشني از حرکت روز به روز حاکميت از اقتدار گرايي به سوي تماميت خواهي است. افزايش تهديد ها، فشار ها و دستگيري دانشجويان که نمونه مشخص آن بازداشت هاي اخير مي باشد، آيا مفهومي به جز درماندگي نهاد هاي سرکوبگر در برابر آزادي خواهي و استبداد ستيزي جنبش دانشجويي دارد؟
گويي تماميت خواهان فراموش کرده اند که تشديد فضاي امنيتي در دانشگاه ها نشانه اقتدار و تسلط بر فضاي دانشگاه نيست؛ بلکه به کارگيري ابزارهاي عريان قدرت در برخورد با فعالين دانشجويي و همچنين ايراد اتهامات واهي مانند ارتباط با بيگانگان و گروه هاي مسلح، تنها و تنها نشان دهنده عدم مقبوليت و ناکارآمدي گفتماني است که حاکميت در پي تحميل آن به بدنه دانشجويان برآمده است.کوتاه اينکه رويکرد جنبش دانشجويي در راستاي تحقق آرمانهاي جنبش از چنان عمقي در بدنه دانشجويي برخوردار است که اينگونه سرکوبها، نه تنها هيچ خللي در روند حرکت و پويايي آن نخواهد داشت بلکه بر قدرت روشنگري قشر دانشجو در جامعه خواهدافزود.
در پايان با تاکيد بر اينکه اينگونه برخورد ها هيچ خللي در آرمان خواهي و آزادي خواهي جنبش دانشجويي پديد نخواهد آورد، خواستار آزادي بي قيد و شرط ياران دربندمان هستيم.
آه اگر آزادي سرودي مي خواند...

No comments:

Post a Comment